Facebook chce měnit zvyky nakupování svých uživatelů. Proč?

Facebook už pár měsíců informuje o Facebook Libře, nové měně, která bude převážně pro lidi, kteří nemají bankovní účty. Oproti ostatním finančním službám, které jsou poskytované jinými podniky, bude mít toto sociální a mediální monstrum jednu výhodu, o níž by mohli jeho soupeři jen snít – 2,4 miliardy současných uživatelů.

Facebook Libra vstupuje na trh ve vhodnou chvíli

S Librou se Facebook a jeho partneři zaměřují na zákazníky s nedostatečným bankovnictvím, kteří odesílají peníze do zahraničí, na trh, který je již naložen konkurenty a na trh, který obsahuje mnoho nováčků v oblasti financí. Libra má ale výhodu v tom, že začíná ve chvíli, kdy trh prudce stoupá. Podle údajů shromážděných Světovou bankou budou v tomto roce remitence celosvětově růst až na 714 miliard USD, což je o 52 % více, než v roce 2010.

Facebook usiluje o partnerství se 100 společnostmi a neziskovými organizacemi, které fungují v rámci sdružení, které bude dohlížet na vývoj měny. Disparte v e-mailovém prohlášení napsal, že „Snížení nákladů na převody peněz a odstranění překážek finančního začlenění je globální prioritou a vidíme, že Libra má jedinečnou pozici. Bude to kolektivní úsilí a těšíme se na pokračování v hledání partnerů, kteří nám pomohou oživit naší vizi.”

S Facebook Librou uživatelé ušetří 

Protože se Facebook snaží snížit ceny, které spotřebitelé platí za přenos peněz do zahraničí, mohl by najít úspěch na některých trzích. Po celé roky totiž zůstávají průměrné náklady na převody velmi vysoké, přičemž například Světová banka je nechává na přibližně 7 %. To znamená, že za poslání 200 USD do zahraničí by spotřebitel navíc musel zaplatit až 14 USD za poplatky. Libra bude používat svojí digitální měnu, ab spotřebitelům umožnila posílat menší množství do zahraničí za nižší cenu.

Facebook může také najít úspěch v zhruba 60 rozvojových zemích po celém světě, které již používají dolar nebo euro místo své vlastní měny. Přesto nebude snadné přesvědčit miliardy lidí na celém světě, aby změnili své nákupní návyky. Zatímco v USA jsou kreditní a debetní karty populárními způsoby platby, spotřebitelé v Africe a Číně často používají k platbám své telefony

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *